دیسک چرخ جلو تیبا برند لاهیجان | خرید و قیمت
دیسک ترمز چرخ جلو تیبا لاهیجان، ترمزگیری قدرتمند و ایمن
معرفی و بررسی تخصصی دیسک چرخ جلو تیبا برند لاهیجان
سیستم ترمز، بیشک مهمترین بخش ایمنی هر خودرو است و در قلب این سیستم، دیسک چرخ قرار دارد. دیسک چرخ جلو تیبا برند لاهیجان با بهرهگیری از آلیاژ چدن باکیفیت و فرآیند تولید دقیق، یک انتخاب مطمئن و هوشمندانه برای تضمین عملکرد بینقص سیستم ترمز خودروی شماست. این محصول که با بالاترین استانداردها تولید شده، ترمزگیری قوی، پایدار و بدون لرزش را در تمامی شرایط رانندگی، از ترافیک شهری گرفته تا جادههای پر پیچ و خم، برای شما به ارمغان میآورد.
فروشگاه لوازم یدکی آف پارت مفتخر است که این دیسک ترمز باکیفیت و اصلی را با ضمانت اصالت کالا و رقابتیترین قیمت بازار به مشتریان عزیز عرضه نماید.
چرا دیسک ترمز لاهیجان برای تیبا بهترین انتخاب است؟
- کیفیت مواد اولیه (آلیاژ چدن خاکستری): شرکت لاهیجان از مرغوبترین آلیاژ چدن با درصد کربن بهینه در تولید این دیسکها استفاده میکند. این آلیاژ مقاومت فوقالعادهای در برابر حرارت بالا (ناشی از ترمزهای مکرر) دارد و از تاب برداشتن و ترک خوردن دیسک جلوگیری میکند.
- تکنولوژی خنکشونده: این دیسک از نوع خنکشونده (پرهدار) است. وجود پرههای تهویه در میان دو سطح دیسک، باعث گردش هوا و انتقال سریع حرارت به بیرون میشود. این ویژگی از داغ شدن بیش از حد لنت و دیسک جلوگیری کرده و قدرت ترمزگیری را حتی در استفادههای طولانی و سنگین حفظ میکند.
- بالانس دقیق و ماشینکاری استاندارد: هر دیسک ترمز لاهیجان پس از تولید، به صورت کامپیوتری بالانس میشود. این فرآیند هرگونه لنگی یا ارتعاش احتمالی را از بین برده و مانع از ایجاد لرزش در فرمان و پدال ترمز هنگام ترمزگیری میشود.
- سازگاری کامل و نصب آسان: این محصول دقیقاً مطابق با ابعاد و استانداردهای دیسک فابریک خودروهای خانواده تیبا طراحی شده و بدون نیاز به هیچگونه تغییر یا تراشکاری، به راحتی روی خودروی شما نصب میشود.
علائم هشداردهنده برای تعویض دیسک ترمز جلو:
برای حفظ ایمنی خود و سرنشینان، به علائم زیر که نشاندهنده فرسودگی و پایان عمر دیسک ترمز هستند، توجه ویژهای داشته باشید:
- لرزش فرمان یا پدال ترمز هنگام ترمز گرفتن: این شایعترین نشانه تاب برداشتن دیسک ترمز است.
- ایجاد صدای سوت یا جیغ ممتد هنگام ترمزگیری: این صدا میتواند ناشی از تمام شدن لنت یا ایجاد شیارهای عمیق روی دیسک باشد.
- کاهش محسوس قدرت ترمز و افزایش طول خط ترمز: اگر احساس میکنید خودرو مثل قبل متوقف نمیشود، حتماً سیستم ترمز را چک کنید.
- ایجاد لبههای تیز در قسمت بیرونی دیسک: با لمس کردن دیسک (در حالت سرد!) میتوانید این لبه را که ناشی از ساییدگی است، حس کنید.
- مشاهده ترکهای ریز یا تغییر رنگ (آبی یا بنفش) روی سطح دیسک.
خودروهای سازگار:
- تیبا (صندوقدار و هاچبک)
- تیبا ۲
- ساینا (معمولی و اتوماتیک)
- کوییک (معمولی، اتوماتیک، R و S)
این دیسک ترمز با تمامی مدلهای خودروهای ذکر شده سازگاری کامل دارد.
سوالات متداول (FAQ):
۱. آیا دیسکهای ترمز باید به صورت جفتی تعویض شوند؟
بله، اکیداً توصیه میشود. دیسکهای ترمز چرخهای جلو همیشه باید به صورت جفتی (چپ و راست) تعویض شوند. تعویض تکی دیسک باعث عدم توازن در قدرت ترمزگیری بین دو چرخ شده و میتواند هنگام ترمزهای شدید، باعث کشیده شدن فرمان به یک سمت و از دست رفتن کنترل خودرو شود.
۲. آیا هنگام تعویض دیسک ترمز، لنتها هم باید عوض شوند؟
بله. همیشه هنگام نصب دیسک ترمز نو، باید از لنت ترمز نو نیز استفاده کنید. استفاده از لنت کهنه روی دیسک نو، باعث میشود شیارها و ناهمواریهای سطح لنت قدیمی به سرعت روی دیسک نو خط و خش انداخته و عمر آن را کاهش دهد و عملکرد مطلوب را ارائه ندهد.
۳. عمر مفید دیسک ترمز جلو تیبا چقدر است؟
عمر مفید دیسک ترمز به عوامل متعددی مانند سبک رانندگی (ترمزهای ناگهانی و مکرر)، کیفیت لنت ترمز مورد استفاده و شرایط جادهای بستگی دارد. به طور معمول، دیسک ترمز میتواند عمر بیشتری از دو یا سه دست لنت داشته باشد. بهترین راه، بررسی ضخامت دیسک در هر بار تعویض لنت است. اگر ضخامت دیسک از حد استاندارد (که توسط مکانیک اندازهگیری میشود) کمتر شده باشد، باید تعویض شود.
۴. آیا دیسک ترمز لاهیجان نیاز به تراشکاری قبل از نصب دارد؟
خیر. دیسکهای ترمز برند لاهیجان به صورت کاملاً استاندارد و آماده نصب تولید میشوند و به هیچ عنوان نیازی به تراشکاری اولیه ندارند. تراشکاری فقط برای دیسکهای کارکردهای که تاب جزئی برداشتهاند (و هنوز ضخامت کافی دارند) انجام میشود.
تیبا ۲
ساینا (معمولی و اتوماتیک)
کوییک (معمولی، اتوماتیک، R و S)